نسخه آزمایشی
کریمی
کتاب روحانیت و اقتضائات جامعه معاصر ایسکا (پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): محمدکاظم کریمی مدیر حوزه ریاست و محقق مرکز مطالعات فرهنگی اجتماعی از انتشار کتاب «روحانیت و اقتضائات جامعه معاصر» خبر داد.

به گزارش ایسکا محمدکاظم کریمی با اعلام اجرای پروژه «روحانیت و اقتضائات جامعه معاصر» در مرکز مطالعات اجتماعی، اظهار داشت: این پروژه مجموعه نشست‌های تخصصی است که توسط مرکز مطالعات فرهنگی اجتماعی از سال 1388 با حضور کارشناسان، محققان و اساتید حوزه‌های اجتماعی برگزار شده است. از میان این نشست‌ها، پنج نشست که با محوریت روحانیت و نیازهای جامعه معاصر ارتباط بیشتری داشت، انتخاب و نسبت به تنظیم، تدوین و ویرایش علمی آنها در قالب یک مجموعه قابل توجه اقدام گردید.

وی ادامه داد: در این کتاب موضوعاتی مانند؛ شیوه‌های برقراری ارتباط موثر، معنویت‌های کاذب و رسالت روحانیت، تنوع فرهنگی مذهبی جامعه ایران، تبلیغ دین، چالش ها و راه کارها، و سبک زندگی اسلامی ایرانی ارائه شده است.

وی اضافه کرد: نگاه ما این بود که با موضوع ارتباط روحانیت و نیازهای جامعه موضوعاتی را که اساتید مطرح کرده‌اند، در حد نیاز فضلای روحانی اعم از محققان و مبلغان به گونه‌ای تنطیم و تدوین کنیم که به نیازشان پاسخ دهد. و به حمدالله مطالب قابل توجهی، هم نسبت به شناسایی آگاهی‌های مورد نیاز روحانی و طلبه در محیط تبلیغی، چه آگاهی محیطی، چه آگاهی محتوایی تبلیغی و چه آگاهی از فضای کلی جامعه و دیگر اموری که یک روحانی باید از آن اطلاع داشته باشد در این مجموعه ارائه شده است.

پژوهشگر مطالعات فرهنگی اجتماعی افزود: «آگاهی به زمان و مکان» و «وقوف بر موضوعات و مسائل جامعه» دو عنصر اساسی در تبلیغ و تبیین معارف و آموزه‌های اسلامی است که شایسته توجه نخبگان فرهنگی و حساسیت آنها نسبت به شرایط امروزین جامعه است. اثر حاضر که محصول اندیشه‌ و بررسی‌های‌ جمعی از صاحب‌نظران است، حاوی نکته‌های کلیدی در زمینه شناخت مختصات تبلیغ و جامعه مخاطب، آگاهی از شیوه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان و آشنایی با ابزار و روش‌های تبلیغی رقیبان می‌باشد که هر کدام به تنهایی می‌تواند مروّجان و نگهبانان آموزه‌های دینی را در برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب و فراهم‌سازی ابزار مناسب برای ابلاغ پیام، یاری ‌رساند.

این کتاب در 260 صفحه و با قیمت 000/110 ریال در پاییز سال 1392 توسط انتشارات پژوهشگاه منتشر شده  است. علاقه مندان می توانند جهت تهیه آن به آدرس: قم، چهار راه شهدا، کوچه آمار، پلاک 42 یا با شماره تلفن: 37832834-025تماس حاصل نمایند.

 

 

انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1720
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز مطالعات فرهنگي اجتماعي
مجری سایت : شرکت سیگما