نسخه آزمایشی
جلد کتاب کاتولیک و تشیع
انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب مطالعه تطبیقی سازمان روحانیت کاتولیک و تشیع را روانه بازار کتاب کرد پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): کتاب مطالعه تطبیقی سازمان روحانیت کاتولیک و تشیع به قلم علی الشیخ از پژوهشگران مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تابستان 95 از چاپ خارج و روانه بازار کتاب شد.
به گزارش خبرنگار مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی؛ کتاب مطالعه تطبیقی سازمان روحانیت کاتولیک و روحانیت به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی و اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسید و روانه بازار کتاب شد.

کتاب حاضر دربردارندۀ چهار بخش و هر بخش دارای دو فصل جداگانه و یک جمع‌بندی است. در هر بخش ـ بنا به موضوع آن ـ ابتدا به سبب تقدم زمانی، سازمان روحانیت کاتولیک بررسی شده و سپس حوزۀ علمیۀ شیعه مطالعه شده است. در پایان هر بخش‌ در چند صفحه به طور مختصر و مفید، مقایسه‌ای میان آنها در قالب جمع‌بندی فصل صورت گرفته است. خواننده در ذیل مباحث با تفاوت‌ها و شباهت‌های دو سازمان روحانیت مسیحی و شیعی آشنا می‌شود و برای تکمیل کار، جمع‌بندی نیز به آن افزوده شده و می‌توان گفت که هر بخش، درواقع مقدمه‌ای برای مقایسۀ پایانی آن قلمداد می‌شود.


عناوین بخش‌های کتاب

«دورۀ زایش و شکل‌گیری؛ مطالعه دوره آغازین سازمان‌های روحانیت کاتولیک و تشیع»؛ «ساختار داخلی سازمان روحانیت کاتولیک و روحانیت تشیع؛ نظام آموزشی، تبلیغی، قضایی، اداری و اقتصادی»؛ «وظایف  و کارکردهای سازمان روحانیت کاتولیک و تشیع؛ تبلیغی و آموزشی، اجتماعی و عمومی، سیاسی و فرهنگی» و «بررسی تعاملات اجتماعی سازمان روحانیت کاتولیک و تشیع با نهادها و سازمان‌های دیگر»

در پشت جلد کتاب می خوانیم:

مسیحیت کاتولیک و اسلام شیعی ـ بنا بر گستردگی و سابقه پرفراز و نشیب خود، از سازمان روحانیت فعال و منسجمی برخوردارند که فرهنگ خاصی را پدید آورده‌اند و نقش‌ها و اهداف به‌خصوصی را برای خود تعریف کرده‌اند. مطالعات زیادی چه از درون روحانیت شیعه و کاتولیک و چه از بیرون آنها، در تعریف و تحلیل و حتی نقد و بررسی آنها انجام شده است؛ اما افراد کمتری به فکر مقایسه این دو سازمان افتاده‌اند. مقایسه دو سازمان روحانیت کاتولیک و شیعه، از آن‌جایی‌که در دو بستر تاریخی و جغرافیایی متفاوتی شکل گرفته‌اند، می‌تواند باعث انتقال تجربیات مفید و توسعه و بهبود عملکرد آنها در حیطه فعالیت‌هایشان شود. همکاری متقابل که تا پیش از گسترش ارتباطات در دورۀ معاصر مفهوم چندان متداولی نبوده است، امروزه به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است.

کتاب مطالعه تطبیقی سازمان روحانیت کاتولیک و تشیع در 4 بخش در شمارگان750 به قیمت 25000 تومان به چاپ رسیده و هم اکنون از طریق انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.





 
منبع: مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 2355
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز مطالعات فرهنگي اجتماعي
مجری سایت : شرکت سیگما