پژوهشکده تاریخ و سیره اهلبیت (ع) «امام علی (علیه السلام) و حکمرانی عادلانه» کتاب حاضر مجموعه مقالاتی است که عدالت علوی در حوزه حکمرانی را کاویده و به مناسبت هزار و چهار صدمین سال شهادت حضرت علی(علیه السلام) در همایش «امام علی(علیه السلام) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» ارائه گردیده است و تلاش می‌کند این موضوع را در حاکمیت علوی به تصویر بکشد. کتاب «امام علی (علیه السلام) و حکمرانی عادلانه»  به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (علیهم السلام) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
 

به کوشش: حمیدرضا مطهری

تهیه: پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع)

نوبت چاپ: اول، 1399

صفحات: 680

قطع: وزیری، شومیز

قیمت: 1400000 ریال




کتـاب «امام علی (علیه السلام) و حکمرانی عادلانه» که به کوشش حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری منتشر شده در بردارنده مقالاتی درباره عدالت در حوزه حکمرانی است.

عدالت به عنوان یکی از عناصر حیاتی زندگی اجتماعی همواره مورد توجه معصومان (علیهم السلام) بوده و در زندگی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود.

 دوران حکومت علوی به عنوان نماد عدالت در تاریخ اسلام می‌تواند سر لوحه حاکمان و حکومت‌ها قرار گیرد.


کتاب حاضر مجموعه مقالاتی است که عدالت علوی در حوزه حکمرانی را کاویده و به مناسبت هزار و چهار صدمین سال شهادت حضرت علی(علیه السلام) در همایش «امام علی(علیه السلام) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» ارائه گردیده است و تلاش می‌کند این موضوع را در حاکمیت علوی به تصویر بکشد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
معرفی آثار, آثار علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام, حجت الاسلام حمیدرضا مطهری
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 680
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما