اخبار
sabk zendegi
چاپ و نشر کتاب پیش درآمدی بر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به چاپ و نشر رسید پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): کتاب پیش درآمدی بر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی به قلم منصوره اولیایی توسط اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تابستان 96 چاپ و در مهر 96 توزیع گردید. به گزارش خبرنگار مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی، کتاب «پیش درآمدی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» به قلم منصوره اولیایی در 344صفحه و با قیمت 240000 هزار ریال هم اکنون در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.
عناوین فصل‌های کتاب و پشت جلد اثر جهت آشنایی علاقه‌مندان در ادامه بیان می‌شود:

فصل اول: کلیات

فصل دوم: بررسی  ارزیابی آثار مربوط به حوزۀ سبک زندگی
فصل سوم: اصول و عناصر سبک زندگی اسلامی
فصل چهارم: شاخص‌های سبک زندگی در اسلام و غرب
فصل پنجم: آسیب‌شناسی و موانع سبک زندگی اسلامی

اهمیت سبک زندگی این است که سطحی‌ترین لایه‌های زندگی را با عمیق‌ترین لایه‌های آن پیوند می‌دهد و از این منظر مهم‌ترین منبع هویت جامعه انسانی است.
اما تعریف مادی غرب از آن و در تضادبودن آن با چهارچوب اسلام و محدودشدن آن به نوعی الگوی مصرف و ترویج رسانه‌ها و پررنگ‌شدن عناصر آن در کشورهای اسلامی و هشدار مقام معظم رهبری به کاوش در این زمینه اساس این تحقیق را گذاشته است.
نویسنده با نقد و بررسی دیدگاه‌های جامعه‌شناسانه حول این موضوع و بر اساس روایات اسلامی به تدوین شاخص های سبک زندگی اسلامی پرداخته و موانع اجرایی شدن آن را توضیح داده است.







 
منبع: مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی
کلمات کليدي
منصوره اولیایی, مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی, سبک زندگی, اسلامی ـ ایرانی, پیش درآمدی بر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی